کشت مکانیزه 100 درصد مزارع ذرت خوراکی در تایباد

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: با آموزش های انجام شده به کشاورزان برای صرفه جویی در مصرف آب، در حال حاضر 100 درصد مزارع ذرت علوفه ای این شهرستان به صورت مکانیزه کشت می شود.

جواد اعتضادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ذرت علوفه ای یکی دیگر از محصولات استراتژیک است که به دلیل کاهش نزولات جوی جایگزین مناسبی برای خوراک است.

وی افزود: هم اکنون 2 هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت ذرت علوفه ای است و پس از جغتای، مشهد و نیشابور در رتبه چهارم استان قرار دارد. کشت این محصول به دو صورت انجام می شود که اولین کشت آن از 15 فروردین در 50 هکتار زمین آغاز شده و تا 1 اردیبهشت ادامه دارد. برداشت از 6 جولای شروع می شود و تا 1 آگوست ادامه دارد.

اعتضادی زمان دومین کشت این محصول را پس از برداشت گندم ذکر کرد و افزود: این نوع کشت از اول تیرماه آغاز می شود که تا اول مردادماه ادامه دارد و برداشت از 15 مهرماه تا 20 آبان ماه انجام می شود.

خواندن  حاجی پور: فولاد به دنبال قهرمانی در سوپرجام بود/ نکونام از ابتدای بازی برنامه داشت.

وی خاطرنشان کرد: این محصول زمینه اشتغال 12 نفر را از کاشت تا برداشت فراهم می کند. در سال برداشت جاری میانگین هزینه تولید این محصول 10 میلیون در هکتار و درآمد خالص کشاورز 100 میلیون تومان در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: کشت پنبه با 470 کشاورز بیشتر در دشت کاریز و ذرت خوراکی با 245 کشاورز در دشت کرات با روش های نوین آبیاری می تواند تا 30 درصد در مصرف آب صرفه جویی کند که 20 درصد از ذرت خوراک تولیدی توسط شرکت های کشاورزی استان اصفهان است. کشاورزان در شهر و بقیه به شهرهای اطراف فرستاده می شود. ضمناً پنبه تولید شده به دلیل نبود کارخانه پنبه به تربت جام منتقل می شود.

شهرستان تایباد 44 هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی و باغی دارد که 32 هزار هکتار آن کشاورزی و 12 هزار هکتار دیگر باغی است.

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

خواندن  حضور جدی‌تر مراجع ذی‌ربط برای مبارزه با روزه‌داری و فحشا

مطلب پیشنهادی

حملات تروریستی در افغانستان در راستای اهداف رژیم صهیونیستی انجام می شود

[ad_1] سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف با اشاره به حملات تروریستی اخیر تاکید کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *