بهره برداری از مخزن آب فاروج در ظرف اعتبارات شهرستانی نمی‌گنجد

[ad_1]

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست اداره آب و فاضلاب فاروج گفت: نیاز اعتباری تکمیل طرح ساخت مخزن آب فاروج، ۷۰ میلیارد ریال است که بهره برداری از این طرح با اعتبارات شهرستان ممکن نیست و به اعتبار ویژه نیاز دارد.

عباس دارابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ساخت مخزن پنج هزار متر مکعبی فاروج که از سال ۹۷ آغاز شده ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرپرست آب و فاضلاب فاروج، نیاز اعتباری این طرح را ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بهره برداری از این طرح با اعتبارات شهرستان ممکن نیست و نیاز به اعتبار ویژه دارد.

دارابی با اشاره به اینکه شروع این طرح با تورم بالا در بازار توام شد، گفت: حجم مخزن فعلی دو هزار متر مکعب است و با راه اندازی مخزن پنج هزار متر مکعبی، امکان ذخیره آب بیشتری فراهم می‌شود که با این روند می‌توان به مناطقی که کمبود آب دارند رسیدگی کرد.

خواندن  کره شمالی: ما می توانیم با موشک هایی که می توانند به ایالات متحده برسند، جهان را غافلگیر کنیم

وی افزود: نیاز آبی شهر فاروج بین ۵۵ تا ۶۰ لیتر بر ثانیه است در حالی که آبدهی چاه‌ها به ۳۵ لیتر برثانیه رسیده است.

سرپرست آب و فاضلاب فاروج گفت: بالا بردن ظرفیت تولید آب در صورت نداشتن محلی برای ذخیره، مساوی با هدر رفت آن است و بهره برداری از مخزن پنج هزار متر مکعبی چشم انداز ۲۰ ساله را روشن می‌کند.

دارابی با اشاره به اینکه بهره برداری از مخزن دو هزار متر مکعبی تیتکانلو که ساخت آن همزمان با طرح مخزن پنج هزار متر مکعبی فاروج بود، نیاز شهر تیتکانلو تا افق ۲۰ تا ۳۰ ساله را تأمین کرده است، افزود: تیتکانلو تا پیش از این دچار تنش آبی بود و سال‌ها مردم با این مشکل روبرو بودند.

وی با بیان اینکه با همین جمعیت فعلی اگر ۶۰ لیتر برثانیه تولید آب بوده و در کنار آن یک چاه هم رزرو وجود داشته باشد، تأمین آب شهر فاروج بدون مشکل خواهد بود، گفت: با بالا رفتن ظرفیت تولید نسبت به مصرف، شرایط برای ذخیره آب فراهم و با این روند مشکل آبی شهر در سطح ۲۰ تا ۳۰ سال آینده برطرف می‌شود.

خواندن  پیام فرمانده کل قوا به مناسبت هفته نیروی انتظامی | با ارتقای سطح خدمتگزاری قدر نیروی انتظامی را در چشم مردم ارتقا دهید - همشهری

دارابی افزود: برای بهره برداری از همه طرح‌های ناتمام حوزه آب، به حداقل ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام

[ad_2]
مهمترین خبرهای اجتماعی

مطلب پیشنهادی

حملات تروریستی در افغانستان در راستای اهداف رژیم صهیونیستی انجام می شود

[ad_1] سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف با اشاره به حملات تروریستی اخیر تاکید کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *