عدالت خواهان ابتدا فساد را به قوه قضائیه گزارش کنند

[ad_1]

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب دفاع از سازندگی گفت که این افشاگری اصلاً مذموم نیست.

علی محمد نمازی در گفت وگو با ایسنا، با بیان تفاوت شفافیت و افشاگری اظهار کرد: شفافیت زمانی است که کاری را انجام می دهی مشخص باشد. یعنی مطابق قانون است و کاملاً مطابق مقررات است و هیچ ابهام و پیچیدگی ندارد، بلکه مکاشفه است زیرا بعد از انجام کاری، یعنی کاری انجام شده یا اتفاقی رخ داده است که مخفی است و وقتی منتشر می شود در واقع آشکار می شود، یعنی چیزی که مردم نمی دانستند آنها را می دانستند.

وی با بیان اینکه برخی موضوعات نباید ذاتاً منتشر شود، گفت: افشای مسائل خصوصی در زندگی افراد یا مسائل محرمانه و طبقه بندی شده در کشور مانند مسائل نظامی خلاف قانون است و امری نکوهیده است، البته افشاگری. اصلا محکوم نیست افشاگری در مواردی صادق است که کاری در خفا انجام شده باشد و در عین حال آشکار و برای همه معلوم باشد. در مواردی که چیزی باید شفاف باشد، افشاگری اشکالی ندارد، اما مخفیانه انجام می شود.

خواندن  نتایج فراخوان «سه دقیقه با حافظ»

وی گفت: افشاگری ظرافت هایی دارد. گاهی باعث افشای فحشا یا فساد می شود، پس مراقب باشید. از طرفی باید مراقب بود که آبروی افراد بی دلیل خدشه دار نشود. به نظر من بهترین کار در این موارد برای سازمانی که مدعی عدالت و شفافیت است این است که مواردی را که مفسده و خلاف قانون می‌داند به قوه قضاییه گزارش کند و در صورت عدم نیاز به بررسی آن را فاش کند. از سوی دیگر، این سازمان باید کار خود را بر اساس مبارزه واقعی با فساد و پیگیری عدالت قرار دهد و برای عدالت، شفافیت و مبارزه با فساد به طور یکسان برای همه تلاش کند.

نمازی در خصوص افشاگری ها درباره خانواده قالیباف تصریح کرد: رفتار افراد در جامعه بر اساس قانون، سنت و عرف شکل می گیرد. عرف جامعه امروز ما دوست ندارد کسی که قبلا از مسئول دیگری به خاطر واردات پوشاک انتقاد کرده خانواده خودش هم همین رفتار را داشته باشد عرف جامعه در شرایط سخت زندگی اجازه خرید از خارج از کشور را به مسئولان نمی دهد. در این موارد فسادی وجود ندارد، اما عرف جامعه آن رفتار را نمی پسندد و با مسئول برخورد می کند. البته در صورت تضییع حقوق مسئولی می تواند از طریق مراجع قضایی نیز از خود دفاع کند.

خواندن  واکسن فایزر از بلژیک وارد کشور می شود - برترین ها

انتهای پیام/

[ad_2]
Source link

مطلب پیشنهادی

حملات تروریستی در افغانستان در راستای اهداف رژیم صهیونیستی انجام می شود

[ad_1] سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف با اشاره به حملات تروریستی اخیر تاکید کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *