در اعلام تعطیلی‌ها بر اساس ضابطه تصمیم‌گیری شود

[ad_1]

ایسنا/خوزستان مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در سال‌های اخیر به نسبت نوع وقوع حادثه از نظر اطلاع‌رسانی دچار سردرگمی بوده‌ایم، به طور مثال در بارندگی هفته گذشته برخی شهرستان‌ها بر حسب سلیقه مدارس را تعطیل کردند در حالی که باید بر اساس ضابطه تصمیم‌گیری شود.

شهاب صدیقی در کارگروه اضطرار آلودگی هوا که امروز (۷ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص تصمیم‌گیری در شرایط اضطرار اظهار کرد: در مدیریت بحران مراحل پیشگیری، آمادگی، مقابله و سپس بازسازی و بازتوانی برای عادی‌سازی وضعیت را داریم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای داشتن هوای پاک، بهترین کار پیشگیری از آلودگی است که باید این موضوع از حالت شعارگونه خارج شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در آیین‌نامه سال ۹۸ در مورد قرار گرفتن در وضعیت زرد، سبز یا قرمز توضیحاتی ارائه و عنوان شده است که در وضعیت زرد و سبز نیازی به انجام کار خاصی نیست و از زمان قرار گرفتن وضعیت در شرایط ناسالم، بحث آغاز می‌شود.

خواندن  برگ سبز به عنوان سند رسمی خودرو بلامانع است - برترین ها

صدیقی با بیان اینکه وظیفه هر سازمان در برابر آلودگی هوا بر اساس شرایط تعیین شده است، افزود: شرح وظایف دستگاه‌ها در مرحله آمادگی و مقابله با آلودگی هوا مشخص شده است در حالی که باید به گونه‌ای عمل شود که با این شرایط مواجه نشویم.

وی بیان کرد: در خصوص آلودگی هوا علاوه بر عوامل آلاینده صنایع و پوشش گیاهی باید به مساله حمل و نقل نیز توجه شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: زمانی که مردم متوجه خوب نبودن وضعیت جوی می‌شوند، می‌خواهند بدانند که روز بعد تعطیل است یا خیر. در سال‌های اخیر به نسبت نوع وقوع حادثه از نظر اطلاع‌رسانی دچار سردرگمی بوده‌ایم، به طور مثال در بارندگی هفته گذشته برخی شهرستان‌ها بر حسب سلیقه مدارس را تعطیل کردند در حالی که باید بر اساس ضابطه تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام

[ad_2]
مهمترین خبرهای اجتماعی

مطلب پیشنهادی

حملات تروریستی در افغانستان در راستای اهداف رژیم صهیونیستی انجام می شود

[ad_1] سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف با اشاره به حملات تروریستی اخیر تاکید کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *