تاثیر استفاده از سموم کشاورزی در کالاهای صادراتی

[ad_1]

نماینده دامغان در مجلس با اشاره به ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از جمله فلفل دلمه‌ای ِایران به روسیه، گفت: برای کشت بعضی کالاها از سموم کشاورزی متفاوتی استفاده می‌کنیم تا آفات را دفع کنیم و این مسئله مورد قبول بعضی کشورها مثل هند یا روسیه نیست.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از جمله فلفل دلمه‌ای از ایران به روسیه گفت: ما در گذشته یک بستر کشاورزی سنتی داشتیم که در کنار آن یا به عبارتی در حاشیه ماجرا صادراتی صورت می‌گرفت که چندان قابل توجه نبود. در دولت سیزدهم اما جنبه‌های صادراتی محصولات کشاورزی تقویت شده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب،  منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اظهار کرد: کشاورزان به بازارهای جهانی آشنا نیستند و این ناآگاهی باعث می‌شود که مثلا کالاهای ما از سوی روسیه برگشت بخورد. می‌توان گفت که برای کشت بعضی کالاها از سموم کشاورزی متفاوتی استفاده می‌کنیم تا آفات را دفع کنیم و این مسئله مورد قبول بعضی کشورها مثل هند یا روسیه نبود.

خواندن  بزرگترین مرکز رسمی تیمار حیوانات در ایران - برترین ها

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید هر چه سریع‌تر کشاورزان و رایزن‌های این حوزه را به‌روز کند. کشاورزان قصد سوئی ندارند. می‌توان گفت شرایط تغییر کرده است. تفاوت سموم جدید با سم‌های قدیمی شبیه تفاوت بنزین یورو چهار با بنزین‌های قبلی است. نمی‌توان گفت بنزین نوع قبلی مشکل داشته است بلکه شرایط جدیدی پیش آمده و استاندارها تغییر کرده است. سازمان حفظ نباتات کشورهای مختلف دنیا با هم متفاوت هستند.

فقدان دانش از بازارهای جهانی محصولات کشاورزی

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه جنبه‌های صادراتی کشور ما در حال تقویت است، گفت: مسئله اصلی تجارت کشاورزی در ایران امروز، فقدان دانش از بازارهای جهانی است. این موضوع ما را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند.

علیزاده برمی خطاب به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی گفت: مسئولان این وزارت خانه باید نسبت به رعایت حد استاندار تولید کالای صادراتی حساس باشند و اقداماتی در راستای استانداردتر شدن آن انجام دهند.

خواندن  کمک 250 میلیارد تومانی ارتش در حوزه محرومیت زدایی کشور - ایرنا

به گزارش ایسنا، چندی پیش خبری مبنی بر ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از جمله فلفل از ایران به روسیه منتشر شد. در این خبر ذکر شده بود که روسیه به دلیل وجود باقی مانده سموم کشاورزی در محموله‌های فلفل این ممنوعیت را برقرار کرده است.  پذیرفته نشدن فلفل دلمه‌ای ایران از سمت روسیه در حالی اتفاق افتاد که این کشور مشتری حدود ۴۴ درصد فلفل ایران در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام

[ad_2]
مهمترین خبرهای اجتماعی

مطلب پیشنهادی

حملات تروریستی در افغانستان در راستای اهداف رژیم صهیونیستی انجام می شود

[ad_1] سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف با اشاره به حملات تروریستی اخیر تاکید کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *